Palmira STANČAUSKIENĖ
Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos surdopedagogė

Kokia ji – lesyklėlė?..

Projektas - akcija „Už vieną trupinėlį čiulbėsiu visą vasarėlę“

Kokia ji – lesyklėlė?..

Jau antrus metus surdopedagogė individualioms pratyboms vesti Palmira Stančauskienė, specialioji pedagogė Ramunė Smirnovienė, pradinių klasių mokytojos Gita Gižienė, Laimutė Lazdauskienė bei ikimokyklinio – priešmokyklinio ugdymo grupės pedagogė Asta Sviderskienė dalyvauja projekte – akcijoje „Už vieną trupinėlį čiulbėsiu visą vasarėlę“.

Šį renginį organizuoja Panevėžio gamtos mokykla.

Šiemet, vykdydami numatytas veiklas, dar papildėme, įtraukdami ir partnerius – Panevėžio „Šviesos“ specialiojo ugdymo centro ugdytinius. Buvo vesta integruota pasaulio pažinimo bei technologijų pamoka. Jos metu trys mūsų mokyklos mokiniai informacinių technologijų pagalba supažindino su žiemoti liekančiais paukšteliais, klausėsi čiulbėjimo, priminė jų pavadinimus, teikė globojimo žiemą patarimus, o paskui kartu gamino pasirinktus paukštelius meninėmis išraiškos priemonėmis (piešė, aplikavo, štampavo). Užsiėmimo pabaigoje klausos negalią turintys mokiniai savo naujiesiems draugams padovanojo pačių pagamintą lesyklėlę ir pakuotę maistelio paukšteliams.

Daugiausia visos mokyklos bendruomenės susitelkimo pareikalavęs veiklos etapas – lesyklų iš antrinių žaliavų gaminimas, pakabinimas lauke bei nuolatinė jų priežiūra. Lesyklėles mokiniai gamino kartu su šeimos nariais, todėl kai kurios iš jų tapo ne tik labai patogios, saugios paukšteliams, bet ir tiesiog meno kūriniais.

Niekas neprilygo pirmoko Tomo Kuosos močiutei ir tėveliui, kurie iš medžių kempinių pagamino net dvi niekur nematytas lesyklėles. Tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimo metu visi galėjo pasigrožėti šių lesyklėlių paroda.

Mokyklos direktorė Danutė Kriščiūnienė džiaugėsi tiek mokytojų, tiek tėvų (globėjų, rūpintojų), tiek mokinių iniciatyvumu, veiklumu ir kūrybiškumu. Skatino būti atviriems ieškojimams ir naujoms idėjoms. Linkėjo išsaugoti poreikį tobulėti, ugdytis pagarbą gyvajai ir negyvajai gamtai, prisiimti atsakomybę už jos išsaugojimą.

… Kai nusistovėjo šalti orai ir žemę padengė sniegas, mažieji paukštelių globėjai, padedami bendrabučio auklėtojo Ramūno Kabelio, puolė į mokyklos kiemą kabinti lesyklų. Joms buvo surastos vietos ne tik ant medžių šakų, bet ir žaidimų aikštelėje, ant klasių palangių. Visi norėjo į savo lesyklėlę įberti po didelę saują saulėgrąžų, duonos trupinėlių, kruopų. Vaikai žino, kad šių skanumynų negali pristigti, nes paukšteliai įpras ir kasdien ieškos maisto tose pačiose vietose. Jei keletą dienų neras, sparnuočių jėgos silpnės ir sunku bus sulaukti pavasario.

Pagrindiniai darbai, rūpinantis sparnuočiais ir laukiant pavasario, jau atlikti. Projekto pabaigoje dar laukia susitikimas su Panevėžio gamtos mokyklos lektore Rima Ivanauskiene, kuri skaitys pranešimą „Šiukšlės – gyvūnų žudikės“.

Autorės archyvo nuotraukos