Imantis asmeninės atsakomybės
Tarptautinė mokslinė-teorinė konferencija „Gamtamokslinis ugdymas XXI a. mokykloje“, kuri buvo surengta Beržų progimnazijoje (Panevėžys)
Panevėžio miesto meras Rytis Mykolas RAČKAUSKAS ir konferencijos organizatorės – pradinių klasių mokytoja metodininkė Jolanta VAITKEVIČIENĖ, geografijos mokytoja metodininkė Jurgita ABLĖNĖ
2018-02-21 Panevėžio Beržų progimnazijoje vyko Tarptautinė mokslinė-teorinė konferencija „Gamtamokslinis ugdymas XXI a. mokykloje“. Į renginį atvyko 260 dalyvių iš Panevėžio, Radviliškio, Ukmergės, Kėdainių, Jonavos, Klaipėdos, Kretingos, Alytaus, Utenos, Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Pasvalio, Rokiškio mokyklų ir ikimokyklinių įstaigų bei Skaistkalnės (Latvija). Taip pat vyko tiesioginė konferencijos transliacija Beržų progimnazijos draugams iš Airijos lituanistinės mokyklėlės „Gintarėlis“, JAV lituanistinės mokyklėlės „Lietuvėlė“ kolegoms.
Konferencijos dalyvius sveikino Panevėžio Beržų progimnazijos direktorius S. Ambrazaitis, Panevėžio meras Rytis Mykolas Račkauskas, Panevėžio miesto savivaldybės mero pavaduotojas P. Luomanas, Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja S. Jakštienė, Panevėžio regiono aplinkos apsaugos departamento direktorius V. Jakštas, Latvijos Skaistkalnės mokyklos direktorė S. Vāverniece.
Konferencijoje savo pranešimus pristatė lektoriai: Pasaulio bioenergetikos asociacijos prezidentas, „Žaliosios politikos instituto“ prezidentas Remigijus Lapinskas („Tvarioji plėtra pasaulyje ir Lietuvoje. Ar jaučiate pokyčių poveikį?“), Lietuvos prozininkas, gamtininkas, fotografas, aplinkosaugininkas, radijo laidų vedėjas Selemonas Paltanavičius („Kaip pažinti gamtą? Ar to galima išmokti nesimokant?“), ornitologas, gamtos fotografas Marius Čepulis („Patirtis bendraujant su vaikais per neformaliojo ugdymo veiklą“) ir knygos „Tučių šeima gamtinėja“ autorė, žurnalistė Andrė Balžekienė („Gamtinėti. Kodėl ir kaip tai veikia?“).
Šios konferencijos idėjos autorės ir organizatorės (pradinių klasių mokytoja metodininkė J. Vaitkevičienė; geografijos mokytoja metodininkė J. Ablėnė) kartu su Beržų progimnazijos kolektyvu siekė pagrindinio tikslo – skatinti aktyvų ir efektyvų mokytojų, mokinių bei mokslininkų bendradarbiavimą, dalinantis gerąja patirtimi. Pedagogai iš visos Lietuvos pasidalino sistemingomis ir nuosekliomis gamtos mokslų žiniomis, praktika, nuolat darbui pamokose bei veiklose taikomais veiklos įgūdžiais, kurie skatina vaikų mąstymo veiklą, problemų sprendimo, tiriamosios veiklos, bendradarbiavimo kompetencijų ugdymą. Dalinosi metodine patirtimi kaip ugdyti palankų aplinkai gyvenimo būdą, kaip formuoti vertybines nuostatas mokykloje bei ikimokyklinėse įstaigose, teikiant ekologijos ir aplinkosaugos žinias, plėtojant mokinių bei ikimokyklinukų gebėjimus ir įgūdžius.
Konferencijoje buvo giliau pažvelgta į gamtamokslinio ugdymo turinį, kuris yra glaudžiai siejamas su naujomis technologijomis ir jų taikymu, ekologijos, sveikos gyvensenos, gamtosaugos, etikos problemomis. Išgirsta ir apie tai, ką šioje srityje yra nuveikę Lietuvos (ir ne tik) vaikai bei pedagogai.
Ikimokyklinio ugdymo pedagogai, dalykų mokytojai, pradinių klasių mokytojai, specialistai turėjo galimybę kartu dalintis patirtimi, įgyta savo veikloje, kurioje ugdo bei lavina mokinių gebėjimus kritiškai ir kūrybiškai mąstyti, sprendžia teorines ir praktines problemas, mato glaudų gamtos ir žmogaus ryšį bei supančio pasaulio vaizdą, imasi asmeninės atsakomybės už aplinkos išsaugojimą, tausoja savo ir kitų žmonių sveikatą.
Romo Bagdono nuotraukos