Jurgita ABLĖNĖ, Vaida ŪSIENĖ
Panevėžio m. Skaistakalnio pagrindinės mokyklos mokytojos
Gerkime vandenį!..
Gerkime vandenį!.. Pasaulinės vandens dienos veiklos
Chemijos mokytoja Ilona Krasnauskienė ir 4a klasės mokinės
Vanduo yra būtinas gyvybei. Netgi teigiama, kad gyvybė Žemėje kilo iš vandenyno. Žmogus be maisto išgyvena savaites ar net mėnesius, tačiau be vandens gali mirti per keletą dienų.
Žinodami, koks svarbus mums vanduo, norėjome bent tą dieną atkreipti didesnį dėmesį į šį gamtos stebuklą.
Chemijos mokytoja I. Krasnauskienė ir visuomenės sveikatos priežiūros specialistė D. Griškėnienė kartu su geografijos mokytoja J. Ablėne pasirūpino, kad ši diena būtų įsimintina. Išleisti du stendai, kur – įdomiausia ir svarbiausia informacija apie vandens reikšmę. Įkūrėme vandens stotelę III a. foje, kur mokyklos bendruomenės nariai gurkšnojo vandenį.
6a klasės mokiniai susirinkusiems žiūrovams demonstravo įvairius bandymus su vandeniu, atsakinėjo į užduodamus klausimus, diskutavo. Skaistakalnio pagrindinė mokykla bendradarbiauja su l/d „Draugystė“. Tad 6a klasės mokiniai panoro sudominti priešmokyklinukus eksperimentais su vandeniu.
… Tik praūžė Vandens diena… Panoro ją kitaip minėti ir mažieji. Darželyje 6a klasės mokiniai pasiruošė 4 bandymus: „Kur dingsta pipirai?“, „Šokančios razinos“, „Dirbtinis gesintuvas“, „Vandenynas“. Geografijos mokytoja Jurgita Ablėnė diskutavo su vaikais: kam jie naudoja vandenį, kas jį teršia, kaip jį taupo?.. Patikrinome ir žinias užduodami mįsles. Labai smalsiai nusiteikę vaikai bendravo, stebėjo, diskutavo.
Įsitikinome, jog gamtosaugine tema bendrauti gali tiek darželinukai, tiek šeštokai, tiek ir suaugėliai.
Skaistakalnio pagrindinės mokyklos būrelio „Gamtos mozaika“ mokiniai ir „Vilties“ progimnazijos pirmokai (mokytoja Asta Sakalienė) taipogi minėjo Vandens dieną. Mokiniai susirinkę klasėje pažiūrėjo filmuką apie vandenį, jo savybes, naudą žmogui ir gamtai. Po to vaikai atsakinėjo į viktorinos klausimus.
Stengėsi kuo daugiau pasakyti apie vandens svarbą, jo išsaugojimą ateinančioms kartoms. Po rimtų viktorinos klausimų vaikai ant iškirptų vandens lašelio formų rašė žodžius apie Vandenį, Žemę. Netrukus atėjo metas eksperimentams. Vaikai, susiskirstę į komandas, bandė pradurti maišelius su vandeniu, bet taip, kad vanduo neišbėgtų. Kokios buvo jų emocijos, kai tai padaryti jų komandai pavykdavo. Viena komanda sugebėjo pradurti net tris kartus ir vanduo neišbėgo!..
Atlikę smagų eksperimentą visi keliavome į aktų salę. Ten vyko linksmosios estafetės su vandeniu. Vaikai, pasiskirstę grupėmis, turėjo su pipete pernešti vandenį iš vieno indo į kitą. Tuo estafetės nesibaigė. Kita užduotis – karučiu pervežti vandens stiklainį (vežant neišlaistyti).
Tad tądien mokiniai ne tik smagiai leido laiką, gilino savo žinias apie vandenį, su juo atliekamus eksperimentus, o ir buvo apdovanoti padėkos raštais, atšvaitais, saldumynais.
Gerkime vandenį, eksperimentuokime, džiaukimės gyvenimu ir būkime sveiki.
Autorių archyvo nuotraukos