Aurelija DIRGINČIENĖ
Pradinių klasių mokytoja, projekto koordinatorė

„Mano žemė priklauso man“

Užsiėmimai klasėje

Į baigiamąjį Nordplus – eTwinning projekto „Mano Žemė priklauso man“ susitikimą,  organizuotą Šiaulių ,,Juventos“ progimnazijoje, atvyko partneriai iš Islandijos Preschool Halsaskogur, Danijos Gistrup School, Estijos Kindergarten Võsukese Lasteaed ir Latvijos Zolitude Grammar School.

Svečius maloniai nuteikė prie durų laukiantys pradinukai bei žaismingi projektinės medžiagos stendai. Susitikimas prasidėjo koncertu, kuriame svečiai išgirdo muzikinius kūrinius – mįsles. Suskambus partnerių šalies melodijai, svečiai turėjo kilti į sceną ir dainuoti kartu su vaikais.

Šiaulių miesto ugdymo įstaigų atstovai ir svečiai iš projektinių šalių dalyvavo tarptautinėje konferencijoje „Aktyviųjų metodų įtaka mokinių mokymosi motyvacijai“ („The influence of active methods for pupils’ motivation“), kurioje išklausė 10 pranešimų, dalinosi ugdymo bei projektine patirtimi, aktyviai diskutavo.

Antroje konferencijos dalyje vyko praktiniai mokymai: sukurta 14 naujų eTwinning projektų, mokytasi dirbti su iPad planšetėmis, susipažinta su įdomesnėmis programomis.

Projekto svečiai iš užsienio ne tik dalyvavo konferencijoje, bet ir vedė pamokas „Juventos“ pradinukams (šie visada laukia svečių, nes žino, kad užsiėmimai bus kitokie…).

Danijos mokytojos sužavėjo antrokus labai įdomia matematikos pamoka. Vaikai išmoko naujų matematinių žaidimų, kuriuos tuoj pat pritaikė kasdieninėse veiklose, daug sužinojo apie Daniją, jos žmones, tradicijas.

Latvijos mokytojos pirmokams vedė kūno kultūros pamoką, prasidėjusią pagal anglišką dainelę organizuota mankšta. Kadangi oras pasitaikė puikus, pamokos tęsinys vyko mokyklos kieme. Pirmokai linksmai žaidė latvių liaudies žaidimus, kartu mokydamiesi dainuoti latviškai.

Estijos mokytojai juventiečiams vedė integruotą pasaulio pažinimo – dailės pamoką apie vaisius ir daržoves. Vaikai ne tik sužinojo daug naujo apie pažįstamas daržoves, bet iš jų pagamino žaismingus antspaudus.

Islandijos pedagogai trečiokus supažindino su savo šalimi, gamtos stebuklais, išmokė žaisti populiarius tarp salos vaikų islandiškus žaidimus.

Su „Juventos“ progimnazija projektinius svečius supažindino ir pamokose vertėjavo septintokai Mėta ir Aleksandras. Ačiū jiems – buvo puikūs pagalbininkai.

Svečiai stebėjo ir mūsų mokytojų vedamas pamokas: mokytojos Rimantės Vargalienės matematikos pamoką 7b klasėje, mokytojos Vaidos Bernikienės anglų kalbos pamoką 7b klasėje, mokytojos Dianos Gedminienės ir sveikatos priežiūros specialistės Loretos Vaškienės vedamą integruotą pasaulio pažinimo ir žmogaus saugos pamoką, kuri labai patiko ir stebėtojams, ir dalyviams trečiokams (vaikai išmoko suteikti pirmąją pagalbą atsitikus nelaimei).

Projekto svečiai susipažino ne tik su mūsų mokykla, bet ir su darželiu – lopšeliu ,,Kregždutė“ , aplankė UAB „Putokšlis“, pirmaujančią tarp PET ruošinių ir PET taros gamintojų Baltijos šalyse, aplankė vieną seniausių konditerijos įmonių Lietuvoje Šiaulių UAB ,,Rūta“, susipažino su šokolado istorija ir dalyvavo edukacinėje programoje. Projekto partneriai lankėsi ir Kryžių kalne, Jurgaičių, Domantų kaimų žemėse, kairiajame Kulpės upelio krante.

Paskutinę susitikimo dieną svečiams buvo organizuotos turizmo ir orientavimosi ,,varžybos“: naudojantis gautais žemėlapiais, reikėjo surasti ir nusifotografuoti įvairiose Šiaulių miesto vietose. Atsisveikinant svečiai nominuoti už įspūdingus kadrus.

Projektas ,,Mano Žemė priklauso man“ truko dvejus mokslo metus. Aplankyta Latvija, Estija, Danija, Islandija. Susipažinta su šių šalių švietimo sistemomis. Tai, kas mums priimtina, pritaikyta pamokose, neformaliose veiklose.

Daug įdomaus sužinojome apie partnerines šalis, apie žmonių požiūrį į Žemės išsaugojimą. Jis akcentuojamas visose šiose šalyse, tačiau daugiausia dėmesio tam skiriama Islandijoje ir Danijoje.

Naudodamiesi partnerių patirtimi, savo mokinukus mokėme rūšiuoti ir kompostuoti (ant projekto metu sukaupto komposto krūvos didžiuojasi vaikų pasodinti moliūgai, cukinijos – lauksime derliaus).

Iš apklausos, vykdytos teiraujantis visų projekte dalyvavusių mokinių, jų tėvelių, mokytojų nuomonės, sužinojome, kad projekto veiklos buvo labai aktualios ir reikalingos jaunajai kartai. Jas visas Twinspace erdvėje galėjo stebėti, analizuoti ir iš rezultatų mokytis visi.

Atsisveikinant su projektu ir jo partneriais, taškas nepadėtas – pradėtus darbus planuojame tęsti naujuose projektuose ir ugdomajame procese.

Autorės archyvo nuotrauka